Головна | Реєстрація | Вхід | RSS Понеділок, 23.10.2017, 05:12





Ви увійшли як Гость
Група "Гости"
 
Меню сайту
Наше опитування
Чому Ви не ділитеся своїми напрацюваннями? =) ?
Всего ответов: 233
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Гость,
Форма входу

Гость,

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Батьківські збори на тему: «Трудове виховання дошкільнят»

Кириленко Інна Юріївна,

вихователь, вчитель англійської мови

Іванківського ДНЗ (ясла-садку) №1»Сонечко» комбінованого типу,

селище міського типу Іванків, Іванківського району, Київської області

 

Батьківські збори на тему: «Трудове виховання дошкільнят»

Мета: формувати у батьків уявлення про роль, можливості та способи трудового виховання в розвитку особистості дошкільника, ознайомити із основними аспектами трудового виховання у сім’ї.

Епіграф: «Якби людина винайшла філософський камінь, то біда була б ще невелика: золото перестало б бути монетою. Але якби вона знайшла казковий мішок, з якого вискакує все, чого душа забажає, або винайшла машину, яка цілком заміняє всяку працю людську, то самий розвиток людства припинився б: розбещеність і дикість полонили б суспільство».

                                                                                    Костянтин Ушинський

ПЛАН

  1. Вправа «Солодкий комплімент».
  2. Теоретичний аспект питання трудового виховання дітей дошкільного віку.
  3. Перегляд презентації «Зростання дошкільнят в праці». 
  4. Вправа «Портрет дитини у променях сонця».
  5. Гра «Заверши прислів’я».
  6. Гра «Пантоміма».
  7. Гра «Відгадай професію».
  8. Гра-вікторина «Все про професії».
  9. Мовленнєва пауза. Складання описових розповідей про професію.
  10.  Інсценізація дітьми казки «Золотий колосок».   
  11.  Вправа «Інтерв’ю».
  12.  Поради та рекомендації батькам щодо раннього профорієнтації дітей.
  13.  Вправа «Телеграма».

ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА

  1. Анкетування батьків та дітей (ДОДАТОК А).
  2. Проведення занять за програмою «Цікавий світ професій».
  3. Оформлення різноманітного інформаційного матеріалу для куточків інформації для батьків з профорієнтації дошкільників (пам’ятки, буклети, рекомендації, консультації).

ХІД ЗБОРІВ

  1. Вправа «Солодкий комплімент»

Вихователь підходить з «чарівним» мішечком до батьків й пропонує їм по черзі витягати з торбинки цукерки, які містять невеличкий сюрприз – компліменти. Батьки мають не лише скуштувати цукерку, а й зачитати приємний комплімент вголос. Це допоможе підняти настрій всіх присутніх, відчути себе більш впевненішими, налаштуватися на співпрацю та задати позитивний лад зборів.

Можливі компліменти:

  • Твої найпрекрасніші очі, приховують в собі якусь таємницю.
  • Багато хто вважає, що на світі чудес не буває. Це не так, адже ти – справжнє диво.
  • Ти – справжня досконалість.
  • З тобою дуже легко при спілкуванні.
  • Ти завжди привітна і щаслива, завжди з посмішкою на обличчі.
  • Всім подобається твоя цілеспрямованість.
  • Твоя посмішка більш сліпуча ніж сонце.
  • Твоя посмішка здатна зігріти навіть у найлютіші морози.
  • Ти – особлива, одна на мільйон.
  • Ти чудова, від кінчиків волосся до кінчиків пальців.
  • Напевно, жодна жінка не вміє того, що вмієш ти. Ти дуже господарська.
  • Незважаючи на свою неземну красу, ти дуже мудра жінка.
  • Твій гумор та харизма здатні підняти навіть самий гнітючий настрій.
  • Ти як золота рибка з казки — можеш виконати будь-яке бажання!
  • Ти — неповторна! Ти — чарівна! Ти — неперевершена!
  • Твоя промениста усмішка захоплює навіть небо! Тож посміхнись!
  • Ти до неможливості красива і чарівна, приваблива і неймовірна!
  • Саме сьогодні тобі присвоєно титул «найкрасивішої жінки світу». Вітаємо!
  • Твоя усмішка сяє яскравіше сонця!
  • Сьогодні ти виглядаєш як супер-модель перед важливою фотосесією!
  • Блиск! Приголомшливо! Чудово виглядаєш!
  • У тебе приголомшлива засмага, немов палюче полум’я заходу!))))
  • У тебе дивовижна усмішка — ти йдеш, а вона залишається.
  • Ти — сама досконалість! Карколомна у всьому.

2.   Теоретичний аспект (доповідь вихователя).

Праця – великий творець людської особистості, духовного багатства, моральної чистоти. І всі ми, вчителі та батьки, прагнемо до того, щоб наші діти були працелюбними, добрими, чесними, кмітливими. А як же цього добитися? То ж спробуємо відшукати відповідь.

Видатний педагог Антон Семенович Макаренко розробив цілу систему трудового виховання в сім’ї. Він вважав, що особливо важливою для трудового виховання в сім’ї є участь дитини в господарських справах. Робота дитини виховує чесність, дбайливість, колективізм, привчає її рахуватися з інтересами інших людей. Дитяча праця розвиває бережливість, свідомість, відповідальність, уміння розпоряджатися своїм часом і планувати свою роботу. Щоденна праця привчає дітей поважати буденну, хоча не завжди цікаву, але потрібну домашню працю, цінувати і поважати працю старших.

А. С. Макаренко радив дотримуватися певних принципів трудового виховання:

  • трудове виховання в сім’ї повинно передбачати підготовку повноцінного громадянина, здатного брати участь у суспільній праці;
  • праця в сім’ї не повинна бути важкою, примусовою. Вона мусить бути творчою;
  • виховання працелюбства у дітей потрібно поєднувати з моральним вихованням, з гуманним ставленням до людей.

У трудовому вихованні дітей слід виходити з того, що в праці дитина розвивається не тільки фізично, а й духовно, морально, інтелектуально.

Велику увагу трудовому навчанню дітей також приділяв Василь Олександрович Сухомлинський. «Трудове виховання – зазначав педагог, – це, образно кажучи, гармонія трьох понять: треба, важко, прекрасно. Може і не було б потреби говорити спеціально про трудове виховання, коли б у дитячому садку, школі та сім’ї панувала єдність цих трьох начал… Немає і не може бути виховання поза працею і без праці, тому що без праці в усій її складності і багатоманітності людину не можна виховувати».

Тільки-но людина криком оповістить світ про своє народження, починаються її вчинки, починається її поведінка. Людина поступово відкриває світ, пізнає його розумом і серцем. Вона бачить матір, усміхається їй, і її перша невиразна думка, якщо тільки можна її назвати думкою, – це відчування того, що мати (а потім і батько) існує для неї, для її щастя. Людина спинається на ноги, бачить квітку й пурхаючого над нею метелика, бачить яскраву іграшку – і мама, і тато радіють, коли він син, радіє… Чим далі, тим більше вступає в дію закономірність: якщо поведінка, вчинки, інтереси маленької людини продовжують диктуватися тільки її потребами – людина калічиться. У неї розвивається ненормальні підвищені вимоги до життя і майже повністю відсутні вимоги до себе.

Ось вони де починаються, тонкі, ніжні корінчики, що несуть поживні соки лінощам, неробству, дармоїдству, безсердечності, байдужості до того, що для мене працюють інші люди. З роками розвивається духовна пустота, а потім зароджується й розчарування, яке переживають уже з перших кроків самостійного трудового життя ті молоді люди, дитинство й отроцтво яких було бездумним задоволенням їхніх потреб.

Працю дитини В. О. Сухомлинський розглядав у нерозривній єдності з вихованням високих моральних почуттів до батьків та інших дорослих людей. І якщо батьки хочуть, щоб їхні діти виростали справжніми людьми, вони повинні забути про легке безтурботне дитинство для них. Життя дітей не мислиме без праці, без фізичної і духовної напруги.

 Дуже рано проявляється прагнення дитини до пізнання і творчості. Тільки-но діти починають говорити, вони засипають нас, дорослих, тисячами запитань: «Що це?», «Як це називається?», «Чому?». А з яким задоволенням вони малюють, ліплять, клеять, вирізують, створюють образи своєї бурхливої фантазії.

Первинне дитяче прагнення до праці радісне і світле, і воно повинно весь час жити в людині. Це прагнення дала людині сама природа. І тут важливу роль відіграє вміння батьків уважно ставитися до прагнення дітей допомогти дорослим. На жаль, на цю обставину не завжди звертають увагу.

Першокласниця Наталка залишилася сама з молодшою сестричкою. Вже підійшла обідня пора, а мати не повертається. Маля почало плакати. Наталка вирішила сама нагодувати її обідом, хоча раніше вона ніколи цим не займалася. Пригадуючи, як робила це мама, дівчина підігріла обід, посадила сестричку на стілець, поставила на стіл тарілку з супом і нагодувала Галинку.

Наталка знала, що мама завжди після обіду миє посуд, і вирішила зробити так само. Нехай мама радіє, дивлячись на те, яка у неї хороша помічниця. Вона підігріла воду, налила її в миску, взяла мийку. Намагалася все робити, як мама. Рукави тільки не здогадалася закотити і, звичайно, намочила їх. Але тут увійшла мама. Стомлена, роздратована, не розібравшись у чому справа, вона сердито закричала: «Я так і знала! Треба було мені трохи затриматись, як усе пішло перевертом! Що ти зробила з платтям? Ти думаєш, що я тобі кожен день купуватиму нове? Ти помиляєшся! Не умієш – не берися не за свою справу!».

Як і в наведеному прикладі батьки досить часто розцінюють таку допомогу як малозначущу, недоречну і навіть зайву. У відповідь на бажання дитини допомогти, заклопотані батьки відповідають: «Забирайся геть! Ти мені заважаєш!», «Я поспішаю, я сам швидше впораюся!». Діти в такій ситуації відчувають себе ображеними, стають дратівливими. Досить кілька разів відмовитися від допомоги і дитина вже боятиметься її запропонувати. У ній зникає бажання працювати, і вона лише спостерігає, причому байдуже, за роботою дорослих.

Людина, яка в дитинстві навчилася втілювати свої духовні сили в матеріальні результати праці, стає чутливою до оточуючих. Створюючи в праці матеріальні й духовні цінності, людина створює і сама себе. Власне, людське життя починається з того часу, коли людина робить не те, що хочеться а те, що треба робити в ім’я загального блага.

Чим раніше входить у людське життя поняття обов’язку, формуючи інші, вищі потреби, що випливають з нього, тим благородніша, духовно багатша, морально чистіша, чесніша буде ваша дитина. «Не бійтеся дитячого поту, мозолів, втоми!» – писав В. О. Сухомлинський.

  1. Перегляд презентації «Зростання дошкільнят в праці». Дана презентація має висвітлювати трудові будні вихованців групи (для прикладу надається презентація трудової діяльності дітей старшої групи №3 «Сонечко» Іванківського ДНЗ №1 «Сонечко») й охоплювати такі види праці: самообслуговування, господарсько-побутова праця, праця в природі, художня праця.

 

  1.   Вправа «Портрет дитини у променях сонця»

Батькам пропонується намалювати сонце. У центрі сонячного кола необхідно написати ім'я своєї дитини.  Потім уздовж променів указати позитивні характеристики трудового виховання в сім’ї, що із задоволенням дитина виконує вдома.

  1. Гра «Заверши прислів’я»

Вихователь пропонує батькам витягнути з конверта невеличкі листочки з українськими прислів’ями про працю та трудове виховання. Але ці прислів’я надруковані лиш наполовину, їх кінець випадково затерся. Завдання батьків – завершити прислів’я та пояснити їх значення.

Прислів’я для гри:

  • Без діла слабіє (сила).
  • Без охоти нема (роботи).
  • Без сокири не тесляр — без голки (не кравець).
  • Без труда нема (плода).
  • Будеш трудиться — будеш (кормиться).
  • Губами говори, а руками (роби)!
  • Для нашого Федота не страшна (робота).
  • Діло майстра (величає)!
  • Заклопотався, як квочка (коло курчат).
  • Зароблена копійка краща за (крадений карбованець).
  • Маленька праця краща за (велике безділля).
  • На дерево дивись, як родить, а на чоловіка, (як робить).
  • Не кайся рано встати, а кайся (довго спати).
  • Не одежа красить людину, а (добрі діла).
  • Під лежачий камінь вода (не тече).
  • Праця чоловіка годує, а лінь (марнує).
  • Працюй, як коняка, а їж, (як собака).
  • Старається, як (мурашка).
  • Хочеш їсти калачі — (не сиди на печі).
  • Чесне діло роби (сміло)!
  • Щоб рибу їсти, треба (в воду лізти).
  1. Гра «Пантоміма»

По команді вихователя, одна людина (хтось із батьків) пояснює іншим мовою рухів і жестів будь-яке слово, в даному випадку – це назви професій. Всі інші батьки виступають в ролі глядачів, які мають розгадати, що ж їм показують. Той з батьків, хто здогадається першим, яке ж слово було зашифроване, стає показуючим, перехвативши, таким чином, естафету показу.

Орієнтовні слова для гри: інкасатор, провідниця, прокурор, шоумен, екстрасенс, акушерка, астронавт, бізнесмен, слюсар-сантехнік, сурдоперекладач, круп’є, ліфтер, психіатр, дипломат, кранівник, археолог, промоутер, музичний критик, скульптор, актор.

 

  1. Гра «Відгадай професію»

До участі в зборах долучаються діти, які починають загадувати своїм батькам загадки про професії, які ті мають відгадати.

У пору літню, в час осінній,

Навесні — гарячий час,

Косять, жнуть вони і сіють,

Орють лан у котрий раз!

(Хлібороб)

 

Мчить супутник

В сині далі,

Де зірки, мов жар.

Для ракети хто дав сталі?

(Сталевар)

 

Дітвору він добре знає,

Її щедро пригощає,

Бо уміє готувати,

Ще й уміє подавати.

(Кухар)

 

Цей робітник

Доторкнувся хмарини!

Дім нам будує — не знає й хвилини!

Рівно виводить він стіни в будові,

Крани підйомні напоготові.

(Будівельник, Муляр)

 

Першим стрічає він сонце у місті.

Двір наш і вулиця — глянь, які чисті!

(Двірник)

 

Твій одяг вийде — мов картинка:

Все по тобі — рукав і спинка.

Тож на примірці — так годиться —

Стій рівно і не смій крутиться.

(Швачка)

 

Є паличка в нього в руках чарівна,

За мить сто машин зупиняє вона!

Ось паличку ловко він вгору підняв —

Одразу «Москвич» як укопаний став.

(Міліціонер )

 

Хто розносить нам листи?

Телеграми і газети?

Ой, важка у нього ноша!

Хто ж він?

(Листоноша)

  1. Гра-вікторина «Все про професії»

В цій грі беруть участь як батьки, так й їх діти, які діляться на дві команди (команда «Червоних» – команда дітей, команда «Зелених» – батьків) й змагаються між собою, даючи правильні відповіді на наступні запитання:

  1. Які люди носять білі халати? (лікарі, пекарі, кухарі, ветеринари)
  2. Перед ким всі люди знімають шапки? (перукарем)
  3. Які професії пов’язані з небом? (космонавт, пілот)
  4. Кому дозволяється повертатися до людей спиною? (кучеру, шоферові)
  5. Людям якої професії потрібен молоток?(столяр, будівельник)
  6. Хто в своїй професійній діяльності користується інструментом чорно-білого кольору? (полісмени)
  7. Люди яких професій працюють уночі? (лікарі, пекарі, кухарі, водії)
  8. Хто горить на роботі? (пожежники)
  9. Хто був музикантом і співаком у казці «Котик і Півник»? Чому ви так думаєте?
  10.  Хто занурюється в роботу з головою? (водолаз)
  11.  Закінчить прислів’я: «Бджола мала, а й та…» (працює)
  12.  Хто був вправним будівельником у казці «Троє поросят»?
  13.  Які професії пов’язані з тваринами? (ветеринар, фермер, дресирувальник)
  14.  Хто від диму харчується? (сажотрус)
  15.  Які професії пов’язані з музикою? (музикант, співак, артист, актор, композитор)
  16.  Хто працює зі смаком? (дегустатори)
  17.  Хто головний чоловік у лісі? (лісник)
  18.  Хто завжди грає на публіку? (актори)
  19.  Хто шиє одяг для дітей і дорослих? (кравець)
  20.  Хто пізнається в біді? (рятувальники)
  21. Чи можна назвати Півника із казки «Золотий колосок» вправним кухарем? Чому?
  22.  Лікар, який бачить пацієнтів наскрізь, – це... Хто?(рентгенолог)
  1. Мовленнєва пауза. Складання описових розповідей про професію.

Вихователь пропонує дітям по черзі скласти розповідь про людей різних професій, спираючись на схеми-моделі (ДОДАТОК Б).

  1. Інсценізація дітьми казки «Золотий колосок».

Представляються всі герої. Вихователь читає текст казки, діти виконують свої ролі (ДОДАТОК В).

  1. Вправа «Інтерв’ю»

Всі учасники зборів переглядають відео, в якому діти діляться своїм трудовим досвідом та обов’язками, які мають вдома.

  1.  Поради та рекомендації батькам щодо раннього профорієнтації дітей.

Вихователь роздає батькам буклети «Трудове виховання дошкільнят» (ДОДАТОК Г).

  1.  Вправа «Телеграма»

Батькам пропонується написати на невеличких аркушах паперу свої враження та рекомендації щодо проведених батьківських зборів.

ДОДАТОК А

Анкета для дітей

1. Чи є у тебе вдома постійні трудові доручення та обов’язки? Які?

2. Ти їх виконуєш сам чи тебе потрібно просити?

3. Що ти знаєш про роботу своїх батьків?

4. Яку професію ти мрієш обрати в майбутньому?

 

 

Анкета для батьків

1. Чи є у вашої дитини вдома постійні трудові доручення? Які?

2. Вона їх виконує сама чи її потрібно просити?

3. Що дитина знає про вашу роботу?

4. Яку професію вона мріє обрати в майбутньому?

 

 

Список використаних джерел

  1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні. — К., 1999.
  2. Борисова З. Н. Виховання дошкільників в праці / 3. Н. Борисова. — К., 2002.
  3. Концепція дошкільного виховання в Україні. — К., 1993.

ДОДАТКИ і ДОДАТКОВІ МАТЕРІАЛИ МОЖНА ЗАВАНТАЖИТИ ТУТ :

https://yadi.sk/d/9I8bTZhYtUb7K

 

Категорія: Мої статті | Додав: Anelok (20.07.2016)
Переглядів: 1067 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]


Щоб додати необхідна авторизація
Copyright Bilyk Elena © 2015