Головна | Реєстрація | Вхід | RSS Понеділок, 23.10.2017, 05:18





Ви увійшли як Гость
Група "Гости"
 
Меню сайту
Наше опитування
Чому Ви не ділитеся своїми напрацюваннями? =) ?
Всего ответов: 233
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Гость,
Форма входу

Гость,

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Інтегроване заняття з екологічного виховання

Інтегроване заняття з екологічного виховання

(ознайомлення з природою + заняття з аплікації)

«СТОРІНКАМИ КНИГИ ПРИРОДИ»

(середня група)

Мета. Узагальнити і систематизувати знання про природу, про зміну пір року (літо, осінь, зима, весна)про ознаки та природні явища притаманні кожній порі; продовжувати вчити розрізняти зимуючих та перелітних птахів; ознайомлювати дітей з глобусом як моделлю планети Земля; продовжувати вчити викладати та наклеювати предмети (листочки), правильно розміщувати їх на площині (дереві); закріпити вміння охайно працювати з клеєм та пензликом; формувати у дітей переконання, що краса природи безцінна, тому її треба любити і охороняти; розвивати діамонологічне мовлення, логічне мислення, уяву, пам'ять, спостережливість; виховувати в дошкільників природодоцільну поведінку та екологічну свідомість.

Матеріали та обладнання: глобус, малюнки із зображенням пір року, площинні зображення птахів, «схема» дерева, екологічні знаки, вирізані зелені листочки, клей ПВА, пензлики, серветки, магнітна дошка

Хід заняття

  • Доброго ранку, мої малята! Діти, у нас сьогодні незвичайне заняття, бо до нас завітало багато гостей, привітаймось з ними ( діти вітаються).

  • А тепер погляньте на мене, посміхніться!

Наберіть в долоні сміху - і розсиплем всім на втіху!

І потремо оченятащоб могли спостерігати.

Нашорошим швидко вухащоб могли усе – все слухати!

Будем гарно працювати й щось цікаве пізнавати!!

Діти сідають на стільці. Демонструю глобус.

Океани й континенти,

Гори, ліс, міста й поля- 

Це, малюк, твоя планета, 

Називається - Земля!

  • Діти , що це за предмет у мене, як він називається? (Глобус.) Так, діти, це глобус макет нашої планети Земля, такою ми її бачимо з висоти космічного простору. Діти, а якої форми глобус?(Круглої). А на що він схожий? (М’ячик, сонце, колесо, і т.д.) Які кольори ви бачите на глобусі? (Блакитний, коричневий, жовтий, зелений). Так, правильно, а якого кольору найбільше? (Блакитного). А як ви думаєте, що позначено синім кольором? (Вода – океани, моря, озера, річки). А іншими кольорами? (Суша – гори, ліси, пустелі(пісок)).

Суша – де нема води. А чого більше води чи суші? (Води). Діти, подивіться, які яскраві кольори на глобусі. Вам подобається, що наша планета така жива та яскрава? (Так).

Зараз я вам прочитаю казочку про нашу планету, а ви уважно послухайте.

Екологічна казка «Про планету Земля»

В величезному космічному просторі жила – була планета Земля. Ще зовсім недавно вона була молода, красива, вкрита зеленими лісами, квітучими лугами, повітря було чисте та прозоре, дзвінко співали пташки. В прозорих водах рік, озер, морів та океанів було видно хмарки, які пливли по небу і ласкаве сонечко посміхалось, дивлячись в них, немов в дзеркало.

Та з часом, люди стали бездумно рубати ліси, забруднювати водойми, повітря. В землі та на її поверхні з’явилось дуже багато сміття. Планета Земля відчула себе погано, тіло її вкрилось котловинами та звалищами, немов ранами, ріки, озера, моря потьмяніли і почали висихати. Земля задихалась від забрудненого повітря, їй здавалось, що вона помирає…

Заплакала Земля і застогнала: « Люди, що ж ви зі мною робите?!» Люди почули стогін Землі, в людську душу закралась тривога, опам’ятались, озирнулись навкруги і стало їм страшно від того, що вони зробили. Почали люди очищати повітря, водойми, землю, садити дерева, бережливо відноситись до всього живого.

І з легкістю вдихнула планета Земля, почула шелест листя на деревах, дзвінкий спів пташок, зашуміли ріки, ожили озера, моря, океани. «Дякую. Вам, люди! Тільки бережіть мене і не повторюйте помилок!» - сказала Земля.

  • Про кого розповідається в казочці? (В казці розповідається про нашу планету Земля).

  • Що трапилось з планетою?

  • Чим закінчилась казка?

  • Діти, а що ж ми повинні робити, знаючи, що наша планета б’є на сполох? Давайте пригадаємо як правильно вести себе в природі.

Дидактична гра «Екологічні знаки».

На столі лежать знаки, діти по черзі виходять, беруть знак та називають правило поводження в природі, що забороняється.

  • Молодці! Запам’ятали правила, що не можна робити. А тепер назвіть, що можна робити:

  • Берегти рослини, милуватися ними.

  • Спостерігати за рослинами, тваринами.

  • Підгодовувати птахів.

  • Молодці! Давайте ще пригадаємо прислів’я про природу. (Діти розповідають прислів’я).

Ворог природи той, хто ліс не береже.

Багато лісу не губи, мало лісу – посади.

Не брудни криниці, бо  схочеш напитись водиці.

Бережіть ліси – джерело добра й краси.

Із маленького джерельця велика річка починається.

Людина – частина природи.

Бережіть природу – це наш дім.

  • Молодці! Дітки, є у нашої матінки землі чотири доньки.

Придумала мати дочкам імена:

Ось Літо і Осінь, Зима і Весна.

  • Ми з вами побуваємо в них в гостях, пригадаємо, що ми про них знаємо. Будьте уважні! ( На дошку вішаю ілюстрацію із зображенням літа).

Сонце пече, липа цвіте,

Вишня поспіває - коли це буває? (Влітку)

-Яка пора року зображена на малюнку? (Літо)

Яке літо ? (Тепле, ясне, гаряче, довгоочікуване, червоне).

- Що можна робити влітку? (Загоряти, купатися, бігати, відпочивати).

- Пригадаймо назви літніх місяців - червень, липень, серпень. (Діти повторюють). Продовжимо нашу гостину. Минуло літо, а за ним.. (на дошці малюнок із зображенням осені)

У садках, гаях блукає,

Жовті шати одягає, 

Золотисту стелить постіль

Жде сестрицю білу в гості (Осінь).

  • Яка пора року зображена на малюнку? (Осінь)

  • Як називають осінь? (Чарівною, золотою порою) Що відбувається восени? (Часто йдуть дощі, листя жовтіє та опадає).  Правильно. А ще осінь називають щедрою порою, що збираємо восени в саду? (Фрукти). Які фрукти можна зібрати в осінньому саду? (Яблука, груші). На городі, який врожай збираємо? (Урожай овочів). Назвіть ці овочі (Картопля, буряк, морква). Пригадайте назви осінніх місяців. (Вересень, жовтень, листопад). Молодці!

  • Пройшла осінь, а за нею… (на дошці малюнок із зображенням зими).

Сніг на полях,

Лід на річках,

Віхола гуляє -

Коли це буває? зимку).

  • Яка пора року зображена? (Зима). Назвіть ознаки зими, яка зима? (Зима - пухнаста, холодна, морозна, сніжна). Які зимові явища ви знаєте? (Йде сніг, річки вкриваються льодом, сильний мороз). Які ваші улюблені розваги взимку? (Катання на гірці, санках, ковзанах, ігри з друзями у сніжки). Назвіть зимові місяці. (Грудень, січень, лютий).

Дидактична гра « Перелітні – зимуючі».

- Дітки, погляньте, скільки птахів тут зібралося. (На дошці зображення птахів). Спробуємо пригадати, як вони називаються. (Діти називають птахів). Чи всіх цих птахів ми можемо бачити взимку? (Ні. Одні відлітають у вирій, інші залишаються зимувати в нас).

  • Як називають птахів, які відлітають? ( Перелітні). А тих, що залишаються зимувати? (Зимуючі)

  • Малята, вітерець-пустунець зачаклував пташок: вони вже не знають, кому летіти у вирій, а кому залишатися. (Діти по черзі працюють біля дошки- знімають по одній перелітній пташці, називаючи її). Молодці! Назвіть птахів, які залишаються? А чому пташки летять у вирій? (Міркування дітей). Молодці! А як ми можемо допомогти зимуючим пташкам? (Підгодовувати їх, насипавши в годівничку пшона, зерняток, крихт хліба).

  • Минула зима… ( на дошці зображення весни)

Тане сніжок, оживає лужок, день прибуває, коли це буває? (Навесні).

  • Пригадайте, що відбувається навесні. (Тане сніг, лід, стає тепліше,

повертаються з вирію птахи, з’являється зелена трава та листочки на деревах. Молодці!  Назвіть весняні місяці? (Березень, квітень, травень). Давайте відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Я на ніжки піднімуся(встати)

Землі рідній поклонюся(нахиляються вперед)

Що живемо ми всі в мирі(піднімають руки вгору)

І за маму і за тата(повернулись вправо, вліво)

І за квітку у саду(показати руками на підлогу)

І за те, що я живу(притиснуть руки до грудей)

(Раптом лунає вороняче каркання.)

(На аркуші паперу зображено дерево, на гілці дерева сидить ворона)

  • Діти, що за птах кричить? (Ворона). Чому ж вона розкричалась?! Малята, їй не подобається це дерево! (На дошці «схема» дерева). І дерево, чую, тихенько скаржиться: «Я було таким красивим, мене любили пташки, милувалися мною люди. А зараз обходять мене стороною.» Давайте розглянемо його. Що є у дерева? (Стовбур, гілки). А чого немає? (Листочків.) Діти, а коли на деревах зявляються листочки? (Навесні). Зробимо добру справу для дерева? Давайте спробуємо його оживити!

 Аплікація (колективна робота).

(На столі лежать вирізані зелені листочки, діти беруть їх і приклеюють до дерева)

  • Діти, що це? (Листочки) Якого кольору листочки? (Зеленого). Де потрібно розмістити листочки? (На гілочках). Правильно! Зараз ми з вами приклеїмо листочки на гілочки дерева, намащуємо листочок клеєм: пензликом з середини до країв наносимо акуратно клей, потім розміщуємо на гілочці і притискаємо серветкою. (Робота дітей.)

  • Подивіться, як наше дерево ожило! І дуже скоро до нього прилетять пташки, які повернуться з теплих країв і будуть співати дзінких пісень! Давайте ще раз пригадаємо, яке добре діло можна зробити для рослин в природі. (Доглядати, поливати, не ламати гілок куща та дерева, не пошкоджувати кору). Запамятайте: природа – наш друг і ми ні в якому разі не повинні її кривдити, ображати( Діти розповідають віршики-гасла).

Природа нам – як рідний дім.

Вона усім, як мати.

Щоб лад завжди був в домі тім,

Про неї треба дбати.

Давайте боротись за чистоту природи.
Планеті не будем наносити шкоди.
Посадимо ліс і гайочки зелені,
Сади і діброви — планети легені!

Очистимо струмки і будуть жити ріки,
Бо із малих струмків течуть річки великі.
Вода — це є життя, без неї не прожити.
Вже час прийшов для нас — природі послужити!

Природі другом будь і пам’ятай: Не нищ нічого, квітку не ламай.
Хай все голубить сонечко ясне - 
Життя на цій Землі у всіх одне.

 
Категорія: Мої статті | Додав: Anelok (20.07.2016)
Переглядів: 2291 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]


Щоб додати необхідна авторизація
Copyright Bilyk Elena © 2015