Головна | Реєстрація | Вхід | RSS Понеділок, 23.10.2017, 05:10





Ви увійшли як Гость
Група "Гости"
 
Меню сайту
Наше опитування
Чому Ви не ділитеся своїми напрацюваннями? =) ?
Всего ответов: 233
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Гость,
Форма входу

Гость,

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Засідання клубу маленьких екологів

Рудська Вікторія Василівна,

вихователь ККДНЗ № 127

м. Кривого Рогу

Тема: «Засідання клубу маленьких екологів»

Програмовий зміст: розширити знання дітей про одну з основних складових  природи — воду; пояснити на дослідах її властивості (колір, запах, чиста, брудна), необхідність води для всього живого; учити встановлювати найпростіші зв’язки і взаємозалежності в стані речовини; формувати навички сприйняття чистоти природного довкілля; навчати дітей навичкам проведення лабораторних дослідів: закріплювати вміння працювати з посудом, дотримуватися необхідних заходів безпеки; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, спостережливість, уміння самостійно робити висновки, соціальні навички: вміння працювати в групі, враховувати думку партнера, обстоювати власну думку, доводити свою правоту; виховувати допитливість, уважність, бережливе ставлення до води, природи.

 

Матеріал: склянки з водою, пусті склянки,  барвники,  ложки, серветки, (за кількістю дітей); фішки зеленого та червоного кольору.

 

Попередня робота: бесіди про воду, її ролі в житті людини, про необхідність охорони водоймищ; проведення експериментів з водою; розглядання ілюстрацій на екологічну тему; читання художньої літератури.

 

 

ХІД ЗАНЯТТЯ:

 

  • Діти, сьогодні з вами ми зібралися на засідання «Клубу маленьких екологів». Для початку давайте з вами повторимо наш девіз:

 

Свій голос віддаю за матінку-природу

За чистоту Землі, красу і вроду.

За екологію довкілля і душі.

Ставай і ти й діла свої верши.

 

  •  

Про екологію напишемо ми гасла,

Щоб іскра доброти в душі не згасла.

І щоб людина з самих юних літ

Добро несла в казковий білий світ.

 

Вихователь: Крім девізу в нашому клубі є гасла, які ми використовуємо в своїй роботі.

 

Дитина 1. Очистимо Землю від бруду і скверни,

Посіємо скрізь доброти й квітів зерна!

Хай буде планета красива й зелена

Для щастя, добра і для тебе й для мене!

 

Дитина 2. Давайте боротись за чистоту природи.

Планеті не будем наносити шкоди.

Посадимо ліс і гайочки зелені,

Сади і діброви — планети легені!

Очистимо струмки і будуть жити ріки,

Бо із малих струмків течуть річки великі.

Вода — це є життя, без неї не прожити.

Вже час прийшов для нас — природі послужити!

 

Дитина 3. Ми посадим довкола берізки і клени.

Хай наш край розцвітає і буде зелений.

Ми очистимо землю свою від сміття

Й буде в нас чарівне і здорове життя!

 

Дитина 4. Ліс не рубай, а вчасно захисти,

Дай дереву ще вище підрости.

Ліс виросте і захистить тебе —

Повітря дасть і небо голубе!

 

Дитина 5. Рукотворні гори — це відходи,

Роблять на Землі багато шкоди.

Треба там заводи збудувати

Й сміттєзвалища заставить працювати!

 

Дитина 6. Посадіть, діти, дерево, виростіть квіти,

І ліси посадіть на глухім пустирі.

І Земля вам подякує, буде радіти

Щедро вам усміхнеться і сонце вгорі.

 

Дитина 7. Природі другом будь і пам’ятай:

Не нищ нічого, квітку не ламай.

Хай все голубить сонечко ясне —

Життя на цій Землі у всіх одне.

 

  • Молодці. В кожному клубі є свої правила, тобто норми поведінки всіх учасників клубу. Не виняток і наш клуб маленьких екологів. (Діти називають правила).
  • Як весело і цікаво бути на природі!
  • Допомагаємо природі.
  • Вивчаємо як людина впливає на природу.
  • Навчаємося спостерігати за природою.

 

Вихователь: Молодці,  всі знають наші правила. У природи також є свої закони і правила поводження. Всі повинні їх  виконувати. Зараз ми з вами пограємося в гру «Так чи ні».

 

Дидактична гра «Так чи ні»

(Вихователь пропонує дітям ситуації, а вони повинні відповісти за допомогою сигнальних карток: зелена – так, червона – ні).

  • Чи можна смітити в лісі?
  • Чи можна ловити метеликів?
  • Чи можна відпочивати в лісі?
  • Чи можна розводити багаття на березі річки?
  • Чи можна купатися в річці влітку?
  • Чи можна кидати сміття в лісі?
  • Чи можна на природі галасувати?
  • Чи можна спостерігати за мешканцями лісу?

 

  • Молодці. Все правильно вирішили.

Довкілля — це природний капітал,

Без нього людство жде загибель і провал.

Слід повернутися обличчям до проблеми

І не лише писати про красу поеми,

А зберегти, примножити природу,

Для нас і для майбутнього народу.

 

Дитина 8.  Назавжди запам’ятай —

Бережи свій рідний край!

Це твоя земля, країна,

Край батьківський — Батьківщина!

 

Дитина 9.  Природа унікальна, що й казати,

Про це повинен знати всяк.

То ж кожен з нас повинен пам’ятати:

Зламати легко, відновити ж як?

 

Дитина 10. У світі цім людина ти,

Тому на все життя запам’ятай:

Ніколи у довкіллі не сміти,

А рідний край свій заквітчай!

 

Дитина 11.Від середовища, в якому ми живемо

Залежить все: здоров’я, і життя,

І наш добробут. Та ми все псуємо,

Яке людей чекає майбуття?

 

Дитина 12.Людина не Бог, а частинка природи

І більше від неї не блага, а шкоди.

Нам треба довкілля своє відновити.

Бо все прийшло в цей світ, щоб жити.

 

Вихователь: Ми повинні охороняти природу: ліса, поля, луги. Не забуваймо й про повітря. А, як ви гадаєте, що ще ми не назвали? Що ж ще потребує нашої допомоги? Щоб дізнатися про це треба відгадати загадку. Слухайте уважно.

Відома здавна рідина,

Усяк її вживає.

Буває хмаркою вона,

Сніжинкою буває,

Бува, як скло,

Крихка, тверда,

Звичайна крапля.

Що це? (Вода).

Вода наповнює струмки й ріки, ставки й озера, моря й океани. Вода міститься в ґрунті та під землею, де біжать підземні ріки й струмочки. Без води не можуть існувати ані люди, ані звірі, ані рослини.

— Як ви вважаєте, чи можемо ми обходитися без води?

— Де ми можемо побачити воду?

 

 

  • Правильно діти, це річки, озера, моря й океани. А чи знаєте ви, що їх теж потрібно охороняти, захищати. Діяльність людей не завжди буває небезпечна. Не всі люди, які відпочивають на водоймах, прибирають за собою сміття. Це може призвести до жахливих наслідків.

 

(Чути стук у двері. Заходить Рибка)

 

 

  •       Добрий день дітки. Скажіть будь ласка, тут відбувається засідання клубу маленьких екологів? Діти, чи знаєте хто я? Я прийшла до вас за допомогою та принесла листа від Водяника. Послухайте:

«Я Водяний, я Водяний.

Ніхто не водиться зі мною.

В моїй річці - болото,

Навколо мене бляшанки,

Папір, банки та склянки..

Прийшов би ну хоч хтось

Допомогти прибрати

Та річку врятувати.

 

Вихователь: Як це? Чому в річці склянки?

Діти:  Без чистої води Водяний та всі мешканці річки загинуть. Потрібно повернути цього місця колишню чистоту і красу.

 

Рибка: Що ж робити? Допоможіть нам врятувати річку.

 

Вихователь: Рибко, наші діти залюбки вам допоможуть. Але спочатку нам потрібно обстежити річку. Діти подивіться на малюнок.

  • Що сталося зі річкою?
  • Чому їй та її мешканцям недобре?
  • Хто так вчинив?
  • Що необхідно зробити?

 

Вихователь:  Так, річку  та її берега негайно треба чистити.  По-перше ми потрібно прибрати сміття біля берегів.

 

  •  

(імітують прибирання сміття)

Ми пішли гуртом на луки

Підняли до сонця руки.

Потягнулися, присіли

Підвелись, потупотіли.

Там травичка проростає.

Там пташинка прилітає.

Там струмочок пропливає.

А там квітка розквітає.

І як зайчики стрибаймо.

Нашу весну зустрічаймо.

Вихователь: Молодці діти, сміття ми прибрали. Тепер потрібно очистити воду у річці. Її можна очистити за допомогою спеціальних фільтрів. Але ж що помістити в середину цих фільтрів? Це ми визначимо експериментальним шляхом. Негайно відправляємося до екологічної лабораторії. Рибко пішли з нами.

 

Вихователь: Спочатку нам потрібно визначити ступінь забруднення води.  Погляньте на скляночки.

 

Дослід № 1. «Чиста вода не має кольору».

Поставити дві склянки з чистою водою. Вихователь пропонує в одну зі склянок долити чорнила. Що сталося з водою? Запитати, чим відрізняються скляночки? Показати, що скрізь забруднену воду погано видно предмети.

  • Діти, як ви вважаєте, якого кольору вода в першій скляночці?  В другій?
  • Опустіть одну чайну ложку в склянку з прозорою водою, а другу — з чорнилом. У якій склянці видно ложку?
  •  Чому ми бачимо ці предмети навіть крізь товщу води? (Вода прозора.).
  •  Який висновок ми можемо зробити? (Чиста вода не має кольору, вона прозора.)
  • Чому для мешканцям річки недобре живеться у брудній воді?

 

Дослід № 2. «Чиста вода не має запаху».

Перед дітьми одна склянка з чистою водою, інша з каламутною (для придання запаху у воді потрібно розмішати барвники, наприклад ананасове желе).

  • Діти понюхайте воду в скляночці № 1. Чи є запах?
  • В скляночці № 2 є запах?  Якого кольору вода в скляночці № 2?
  • Чи можна сказати, що в скляночці № 2 вода чиста?
  • Який висновок ми можемо зробити? (Чиста вода немає запаху).
  • Як ви вважаєте, в якій воді краще жити мешканцям річки?

 

Вихователь: Діти, що ми взнали, провівши ці два досліди? (Ми визначили, що чиста вода – прозора і без запаху. Якщо вода каламутна та має запах то вона – забруднена.) Так, вірно. А тепер спробуємо очистити воду.

 

Дослід № 3. «Очищення води за допомогою вати і піску».

На столі дві скляночки. Одна з водою, зафарбованою чорнилом, інша пуста. Пропустити воду з чорнилом через лійку, заповнену ватою та піском.

  • Що сталося?
  • Чи змінилася вода?
  • Якого кольору стала вата.
  • Який висновок можна зробити? (Вата з піском звичайно очищає воду,  але недостатньо).

 

Вихователь: Чи зможемо ми таким чином очистити воду в річці? Спробуємо наступний метод.

 

Дослід № 4. «Очищення води за допомогою активованого вугілля».

В склянку з водою, зафарбованою чорнилом всипати активоване вугілля та добре перемішати.

  • Що сталося?
  • Чи змінилася вода?
  • Якого кольору стала вода.
  • Який висновок можна зробити? (Вугілля добре очищає воду).

 

Вихователь: Чи зможемо ми таким чином очистити воду в річці? Діти, перед нами два фільтри. Що потрібно покласти в середину, щоб очистити річку? Так, активоване вугілля. Рибко, наші дітки підготували тобі фільтри для очищення води. Їх потрібно покласти у річку і водичка очиститься.

 

  • Дякую вам дітки. Мені час повертатися додому. Водяник дуже зрадіє вашому винаходу. Дякую вам за допомогу і запрошую вас до нас в гості. Ми будемо дуже вас чекати.

 

Вихователь:  Дякуємо тобі  Рибко за запрошення. Ми обов’язково прийдемо до вас в гості. (Діти прощаються з Рибкою).

         Наше засідання клубу маленьких екологів завершується. 

  • Що ми сьогодні з вами  робили?
  • Чому вода у річці стала брудною?
  • Яка вода шкідлива для мешканців річок?
  • За допомогою чого воду можна очистити?
  • Як і навіщо потрібно оберігати водоймища?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

 

  1.  

Екологічні казки для старших дошкільнят і молодших школярів. - Режим доступу: URL:// www.nachalka.com.ua/publ/statti

 

  1.  

Зубкова Н.М. Воз и маленькая тележка чудес. Опыты и эксперименты для детей от 3 до 7 лет. Режим доступу: URL:// http:// http://nsportal.ru/detskiy-sad/okruzhayushchiy-mir.

 

  1.  

Плануємо залюбки: Орієнтовні розробки тематичних циклів: Книга 2/ Авт.- упор. Ю. С. Манилюк. – Тернопіль: Мандрівець, 2007. – 304 с.

 

  1.  

Сухар В. Л. Дидактичні ігри. Старший дошкільний вік. – Х.: Вид-во «Ранок», 2012. – 192 с.

 

  1.  

Христина Церинг. Екологічні гасла. – Режим доступу: URL:// http://eco.ks.ua/eco_tales

 

  1.  

Янковська О.П. Дидактичні ігри в дитячому садку: Учбов.-метод.посібник – К.: Рад. шк., 1985. – 144 с.

 

Категорія: Мої статті | Додав: Anelok (06.05.2016)
Переглядів: 228 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]


Щоб додати необхідна авторизація
Copyright Bilyk Elena © 2015